Anul trecut, de sărbători, firma la care lucrez ne-a oferit o agendă și un pix. Acum doi ani, o șapcă și un tricou. Acum trei ani, o cană și alt pix. Iar acum patru ani, un breloc de chei, niște ochelari de soare și un alt tricou.
Brelocul nu l-am folosit niciodată pentru că era voluminos și mă incomoda în buzunar. Ochelarii de soare nici atât. Eu port deja ochelari de vedere și nu am ce să mai fac și cu ceilalți. Cât despre tricouri, ele au fost de fiecare dată cu un număr sau cu două mai mari decât port eu. Mi-aș fi dorit mărimea M, dar n-au fost destule. Așa că am primit mărimile care au mai rămas.
Șapca îmi venea bine, dar avea inscripționat pe ea numele firmei cu tot cu SRL la sfârșit și arăta tare ciudat. În schimb, pixurile ar fi trebuit să fie un cadou util. În teorie însă. Pentru că, practic, le-am luat și le-am pus în aceeași cutie în care mai aveam alte încă 35 primite de la diverse firme, ca obiecte promoționale.
Cu ocazia sărbătorilor de iarnă, firma ne oferă cadouri promoționale. De cele mai multe ori, e vorba de niște pachete cu produse standard care ne sunt oferite atât nouă, angajaților, cât și colaboratorilor și partenerilor de business.
În primă fază, eu sunt bucuros pentru orice cadou pe care îl primesc. Dar, după ce stau mai bine să mă gândesc, îmi dau seama că nu prea am ce să fac cu obiectele primite. Pe lângă faptul că nu au nicio utilitate practică pentru mine, nu au nici vreo semnificație sau vreun mesaj special de care să îmi aduc aminte. Sunt, pur și simplu, niște cadouri promoționale destul de banale pe care le primim ca să nu zică nimeni că nu le-am primit.
Studiu de caz – Ce cadouri promoționale aș oferi dacă aș avea propria mea agenție de turism
Să transformi niște produse banale în unele cu adevărat WOW e un adevărat proces în sine. Necesită în primul rând o muncă de cercetare și o înțelegere a persoanelor cărora vrem să le oferim obiectele. De asemenea, e necesar să ne stabilim niște obiective clare pe care ne dorim să le realizăm.
Pentru că m-am săturat să primesc cadouri promoționale fără nicio semnificație pentru mine, în continuare voi face un exercițiu de imaginație. Voi presupune că am devenit peste noapte directorul unei agenții de turism și eu voi decide care sunt produsele promoționale pe care le voi oferi angajaților mei. Pentru ca rezultatele să se vadă pe termen lung, materialele promoționale trebuie să fie parte a unei campanii mai ample de marketing.
Care sunt obiectivele pe care le am?
Orice lucru bine făcut începe cu niște obiective. În primul rând, îmi doresc ca angajații firmei să simtă recunoaștere și apreciere. Ei au un rol important în promovarea firmei mai departe și, prin urmare, loializarea lor este foarte importantă pentru mine.
În al doilea rând, îmi doresc să creez o conexiune puternică între noi. Să ne apropiem unii de alții, să ne împrietenim și să înțelegem că suntem aici ca să colaborăm și să ne sprijinim reciproc.
De asemenea, urmăresc ca prin aceste cadouri să transmit și un mesaj de responsabilitate socială. Îmi doresc ca agenția noastră să fie văzută ca una responsabilă și care are respect pentru mediul înconjurător.
Nu în ultimul rând, urmăresc să cresc notorietatea brandului. Cu cât angajații și partenerii mei vor folosi mai des lucrurile respective, și alți oameni le vor observa și, treptat, vom deveni mai cunoscuți. Obiectele folosite vor funcționa ca o carte de vizită modernă, iar firma va lăsa impresia unui business responsabil și de încredere.
Ce trebuie să fac ca să îndeplinesc aceste obiective?
Intenționez să ofer cadourile cu ocazia sărbătorilor, dar și în team building-uri. De asemenea, urmăresc să realizez și niște welcome kit-uri destinate noilor angajați, astfel încât să se simtă apreciați încă de la început.
Îmi doresc foarte mult să ofer lucruri de care au nevoie și pe care chiar să le folosească. Să aibă un rol funcțional în viața lor. Prefer obiectele practice și, de aceea, vreau să mă asigur că nu le iau cadouri pe care să le arunce într-un sertar și de care să nu se mai atingă niciodată.
Sunt interesat de obiecte cu semnificație, astfel încât angajații și colaboratorii mei să își amintească în permanență de la cine au primit produsele. Ele trebuie să fie și relevante, ținând cont că e vorba de o agenție de turism. Produse cu un „termen de expirare” mare, astfel încât să pot transmite mesajul meu pe perioade mari de timp și să cresc șansele ca el să fie reținut.
Intenționez să apelez la o agenție specializată în cadouri promoționale, cum ar fi Today Advertising. Ca agenție full stack, a adus în România produse inovatoare, obiecte utile, care rezolvă nevoi adevărate și urgente. A reușit să transforme întregul proces de selecție a unui cadou personalizat într-o adevărată experiență pe care îți face plăcere să o repeți.
Cum pot să transform niște produse banale în produse WOW
E foarte important să țin cont de faptul că ceea ce e important pentru mine, nu este important si pentru partenerii și angajații mei. De exemplu, dacă pentru mine prețul unui pix pe care l-am cumpărat și imprimat este relevant, pentru ei acel pix poate să fie unul dintre zecile deja primite.
De aceea, pentru a transforma un obiect banal într-unul WOW am la dispoziție două opțiuni:
- fie îi atribui un mesaj original care îi va face pe oameni să vorbească despre brandul meu
- fie îi atribui niște funcționalități suplimentare acelui produs.
Să luăm, de exemplu, cazul unui pix. Pe lângă funcția lui de bază de a scrie, îi pot adăuga și altele. Tehnologia îmi va sări în ajutor și pot adăuga fie un led, fie o lanternă, fie o memorie USB. Astfel, pixul respectiv se poate transforma, pe rând, din obiect de scris în lanternă și, dacă imaginația nu are limite, din lanternă se poate transforma chiar într-un microfon sau într-un dispozitiv de înregistrare.
Mai departe, tot ce am de făcut este să mă asigur că tot mai multă lume află de noul produs personalizat de mine atât de pe social media, cât și din viața de zi cu zi.
Care sunt cadourile pe care le aleg și cum le-aș personaliza
Ținând cont că este vorba de o agenție de turism, îmi doresc ca produsele respective să fie relevante pentru acest domeniu.
În călătorii, turiștii au mare nevoie de baterii externe pentru a-și putea folosi telefoanele o perioadă mai îndelungată. Pozele, hărțile și GPS-ul consumă foarte multă baterie și, de aceea, un powerbank solar ar fi un cadou extrem de potrivit.
Intenționez să mă orientez spre tipuri de cadouri promoționale ECO deoarece cu ajutorul lor pot transmite grijă pentru mediul înconjurător. Mesajul de responsabilitate socială va fi unul mult mai puternic cu ajutorul acestora. Un powerbank cu încărcare solară cu capacitate de 8000 mAh şi cablu de încărcare USB este, de asemenea, ușor de folosit și transportat și permite încărcarea telefonului sau a tabletei de mai multe ori.
Pe acesta l-aș personaliza prin serigrafie datorită costului scăzut, a rapidității de execuție și a păstrării rezistenței culorilor. Logo-ul meu va putea să își păstreze nuanțele pentru un timp îndelungat.
Mai întâi, aș realiza machetarea graficii. Mai exact, aș alege culorile pentru macheta de imprimare, care nu trebuie să depășească mai mult de șase nuanțe. Apoi, grafica pentru serigrafie se realizează în funcție de numărul de culori. Pentru fiecare culoare se creează un film/ecran serigrafic și o sită pentru imprimare.
După separarea culorilor pentru design, se imprimă fiecare film serigrafic pentru fiecare culoare în parte. Se așează apoi filmul pe o sită serigrafica emulsionată, expusă apoi la o lampă UV pentru câteva secunde. Ulterior, se separă emulsia fotosensibilă, peste care a fost pus filmul, cu ajutorul unui jet de apă. Emulsia este lăsată la uscat pe sita serigrafica și apoi montată pe carusel. Se montează sitele pe platanul de serigrafie și se adaugă culorile (cerneala serigrafică) pe fiecare sită în parte.
Fiecare culoare este aplicată pe rând printr-o procedură de tragere peste materialul care trebuie imprimat, cu ajutorul unei raclete speciale de serigrafie. Materialele imprimate sunt așezate într-un cuptor special, vopseaua serigrafică fiind fixată cu ajutorul temperaturii.
Al doilea produs pe care l-aș oferi angajaților mei ar fi din categoria Genți & Călătorie. Aș alege un Basic weekend trolley pe care l-aș personaliza cu un mesaj special.
Pe acesta, l-aș personaliza prin transfer termic pentru că este o soluție economică prin care poți personaliza unicat produse promoționale textile. Pentru imprimare, aș apela tot la agenția Today Advertising.
Se pot imprima obiecte textile – tricouri, hanorace, șepci, rucsacuri, genți etc. în policromie, fără să fie nevoie de un număr minim de produse per comandă. Se poate personaliza chiar și o bucată cu rapiditate și fără alte costuri de ordin tehnic.
Cadourile promoționale de efect conectează oameni
Cadourile pe care le oferim au rolul de a ne conecta unii cu ceilalți. Fie că oferim ceva unui prieten, fie că e vorba de un client, de un colaborator sau de un partener de business, noi oferim în primul rând ceva care are rolul de a ne apropia de cei din jur.
Antreprenorii și publicitarii se încăpățânează să folosească în campaniile lor de promovare sau loializare produse promoționale învechite sau deloc utile. E timpul să învățăm cum putem transforma orice produs banal într-unul cu adevărat WOW. Astfel, vom deveni un fel de supereroi și vom reuși să salvăm lumea de “cadourile promoționale nașpa”.
În încheiere, spune-mi despre tine. Tu ce produse promoționale ai oferi angajaților și colaboratorilor tăi?
Acest articol a fost scris pentru SuperBlog 2022
Sursă imagini: Today Advertising
Editare: Canva